‘In 10 stappen Meesterlijk CONTACT’; neem als empathische jurist de regie in communicatie

Waar gaat het boek over? 

Juristen zijn taalpuristen. Tijdens je studie, alle (beroeps)opleidingen en (vakinhoudelijke) cursussen die je volgt, leer je om op de juiste manier te formuleren wat er zich juridisch inhoudelijk tussen mensen afspeelt. Wat is exact de casus, naar welke wetsartikelen kun je dat vertalen en wat is dan het gevolg voor de partijen die daar bij betrokken zijn? Daarnaast heb je geleerd om de juridische inhoud op een juiste manier voor het voetlicht te brengen.

Wat mij, na al die jaren werkzaam geweest te zijn in de praktijk is opgevallen, is dat je niet leert hoe je de vraag achter de vraag boven tafel krijgt. Hoe voer je een diepergaand gesprek met een cliënt? En: hoe ga je als jurist om met de emoties van cliënten; benoem je die juist wel of niet? Er is namelijk zoveel meer informatie beschikbaar dan de juridisch inhoudelijke. Waarom zegt iemand wat hij zegt, waarom doet iemand wat hij doet?

Vooral voor mensgerichte juristen, die een ander niet willen kwetsen en voor wie het van belang is wat en hoe er iets tegen ze gezegd wordt, is het van belang om over de juiste taal te beschikken om zich te kunnen uiten. Voor hen is de manier waarop zij iets tegen een ander zeggen van groot belang. Het is mijn grootste wens deze empathische juristen te empoweren door handvatten te bieden zodat ze weten hoe anders te communiceren, op een manier die bij hen past.

Na het lezen van dit boek weet jij als empathische jurist exact hoe je op jouw eigen manier de regie neemt in gesprekken en een meesterlijk contact met de ander bewerkstelligt.

Wil jij een deel van het boek luisteren?

Speciaal voor diegenen die meer auditief dan visisueel zijn ingesteld en graag boeken luisteren, vind je hier de link naar de inleiding van het boek en naar de uitleg over de 10 stappen in het boek die ik als audio heb opgenomen.
Wil je ook hoofdstuk 1 beluisteren? Mail dan naar info@meesterlijkcontact.nl, dan stuur ik je gratis de link.

Wil jij het boek bestellen?

Ben jij nieuwsgierig geworden? Bestellen kan via deze link. Je ontvangt een door mij gesigneerd exemplaar in je brievenbus. Jouw investering is € 22,99 inclusief BTW en verzendkosten.
Het boek is ook via (online) boekhandels zoals Managementboek en Bruna verkrijgbaar. Als je in de omgeving van Oisterwijk woont, kun je het zo afhalen bij de plaatselijke Bruna winkel.

Wat anderen over het boek zeggen?

De eerste recensies over het boek zijn binnen!

‘Een meesterlijke aankoop’
Tamara leerde ik kennen door het webinar “Meer plezier, minder stress, in 3 stappen naar meer werkplezier”, dat zij presenteerde voor de orde van advocaten Oost-Brabant. Dat leverde haar uitstekende recensies van de deelnemende advocaten van onze balie op. Ook in geschrift, in haar boek “In 10 stappen Meesterlijk CONTACT”, manifesteert Tamara zich uitmuntend. Tamara schrijft meesterlijk, laagdrempelig en herkenbaar. Het kan niet anders, dan dat na het lezen van dit boek de jurist de regie in de communicatie neemt. De koper van dit boek doet met dit boek een meesterlijke aankoop!  Mr. Jan Frederik Schnitzler, deken orde van advocaten Oost-Brabant

‘Tamara schrijft zoals ze les geeft, dus dat leest lekker en je leert er veel van’
Empathie voor juristen is een interessant onderwerp. ‘De regie in communicatie nemen’ prikkelt. ‘Er speelt zich tussen gesprekspartners zoveel meer af dan wat gezegd wordt’, ook daar wil ik graag meer van weten. Ik heb het boek dan ook met plezier gelezen. Tamara schrijft zoals ze les geeft, dus dat leest lekker en je leert er veel van. De lezer worden beeld en geluid aangeboden middels een link naar een digitale masterclass. Al met al heel praktisch allemaal.’ Em. prof. dr. Hans Stubbé

‘Goede communicatie en empathisch vermogen maakt ons werk leuker, makkelijker en beter en dat zorgt weer voor tevreden cliënten’
‘In 10 stappen meesterlijk contact is een boek over heldere communicatie voor juristen. Hoe breng ik de juridische inhoud op een heldere en juiste manier over op mijn cliënten en hoe kom ik tot de vraag achter de vraag. Tamara geeft ook praktische tips voor de kantoororganisatie, hoe kan de werkgever/ondernemer  zorgen voor betere en heldere communicatie met collega’s en hoe moet je omgaan met te veel stress en spanning op het werk en op welke wijze  kan dat bespreekbaar gemaakt worden? Goede communicatie en empathisch vermogen maakt ons werk leuker, makkelijker en beter en dat zorgt weer voor tevreden cliënten. De praktische tips in dit boek geven hiervoor een helpende hand en mooie basisbeginselen voor de T-shaped professional en dus voor de future prof in het notariaat.’ Annerie Ploumen, Civil law notary/ partner Van Doorne NV

CONTACT

Neem contact met ons op als je samen met ons een boompje op wilt zetten , we staan je graag te woord!

*
*
*
ST!R
Algemene voorwaarden