BLOG


Terug

Hoe simpel kan het zijn?

Hoe simpel kan het zijn?

In mijn rol als kandidaat-notaris heb ik altijd het verschil proberen te maken met datgene waar ik goed in ben: contact maken met mensen. De tijd nemen om te luisteren naar een klant. Zodat hij of zij zich gehoord of gezien voelt.
Als je op deze manier verbinding maakt met iemand voelt hij of zij zich veilig en geeft antwoorden op de vraag achter de vraag.

Ik heb nooit geweten hoe waardevol dit is. En vooral hoe ik door dit te doen, “gewoon mezelf te zijn” juist het verschil maakte voor mijn klanten.

Maar soms ontmoet je mensen of gebeuren er dingen waardoor je een inzicht krijgt. Tijdens een prachtige lezing die ik een paar jaar geleden bij mocht wonen van Jaap Bressers viel voor mij kwartje. Zeg maar gerust een twee-euro-stuk ;-).   Hoe ik in mijn rol als jurist met een zogenaamd “carlos-momentje” juist het verschil maakte. Door er gewoon te ZIJN. Aandacht te hebben.  Te luisteren en ook de dingen te zien en horen en benoemen die (nog) niet zichtbaar waren.

In mijn coaching en training van juristen staat dat centraal. Niet nog meer kennis vergaren maar focussen op je kwaliteiten en talenten.
Het gevolg: de jurist gaat stralen en is blij in zijn of haar vak. En wat dat met diens klant doet….? Test het eens uit zou ik zeggen.

ST!R
Algemene voorwaarden