In het traject dat ik doorliep om notaris te kunnen worden, was er geen enkele ‘vaardigheden’- training die mij aansprak. De dingen die ik leerde was vaak veel theorie.
Met af en toe een rollenspel.
Maar dat voelde voor mij vaak als een trucje.
En bleven de volgende vragen een rol spelen:
‘Waarom vind ik een slecht nieuws gesprek of het te woord staan van een veeleisende klant lastig?’
‘Hoe komt het nu dat ik prima kan bedenken wat ik wil zeggen tegen mijn klanten, maar lukt het me niet meer als ik in paniek raak of in de stress schiet?’
‘Wat maakt dat ik conflicten uit de weg ga en onderhandelen ingewikkeld vind?’
Kortom ik vroeg mezelf vaak af: HOE kan ik anders communiceren met mijn klanten, mijn collega’s, mijn secretaresse en/of mijn medewerker of juist werkgever?
Of anders gezegd, hoe combineer ik mijn kennis, mijn IQ, met mijn emotionele intelligentie, EQ?
Buiten de juridische dienstverlening ontdekte ik:
* hoe je je eigen gedrag kunt sturen;
* hoe je je gedachten kunt sturen;
* hoe je inzicht krijgt op jouw communicatievoorkeuren en hoe je met deze kennis op een voor jou passende, authentieke manier, kunt communiceren met je klanten, collega’s en/of met je werknemer/leidinggevende.
Al deze kennis en ervaring geef ik door in deze communicatietraining aan iedere jurist die met dezelfde soort vragen rondloopt.
Of als jouw rol verandert en je van werknemer werkgever wordt (als je bijvoorbeeld als advocaat partner wordt en/of toe gaat treden tot een maatschap of als je als kandidaat-notaris (toegevoegd) notaris wilt worden).
In welke situatie je als jurist ook bevindt, als je praktische handvatten en tools zoekt om anders te kunnen communiceren en/of communicatiepatronen te doorbreken, dan ben je van harte welkom!
Na deelname aan deze communicatietraining weet je:
* wat jouw persoonlijke gedrags- en communicatievoorkeuren zijn;
* hoe je jouw persoonlijke vaardigheden en communicatievoorkeuren kunt combineren met je kennis in je rol als jurist;
* hoe je in je vak bewust een andere rol in communicatie aan kunt nemen;
* hoe je de regie neemt in contact met anderen;
* hoe je meester wordt over je gedachten en hoe je je mindset kunt sturen als je onzeker bent in sommige communicatie situaties;
* hoe je bewust en met zelfvertrouwen communiceert op het juridische speelveld;
* feedback te geven en ontvangen op een professionele, maar vooral ook bij jou passende – authentieke – manier; * hoe je als een stevige jurist met plezier je vak uit kunt oefenen.
Heb je interesse of wil je meer informatie? De brochure kun je aanvragen via info@meesterlijkcontact.nl.
Ook kun je de replay van het gratis webinar ‘Hoe kun je als jurist werken met emoties’ hier aanvragen.
De training bestaat uit 6 dagdelen van 3 uur met daarnaast 4 uur 1 op 1 coaching. De start is op 28 maart 2019 en we eindigen op dinsdag 2 juli 2019.
De Koninklijke Notariële Beroepsorganisatie heeft 18 PE punten (managementpunten) toegekend aan deze training.
Meesterlijke groet,
mr. Tamara Willemse-Swagemakers
Meesterlijk Contact