NIEUW: ‘Meesterlijk Contact‘ voor senior legal professionals, werkgevers en leidinggevenden in legal business
In mijn praktijk merk ik dat senior professionals, leidinggevenden en maten in notaris- en advocaten maatschappen steeds vaker thema’s tegenkomen op het vlak van communicatie, zowel intern met personeel als extern met cliënten.
Als (toegevoegd) notaris, advocaat, partner in een maatschap en/of leidinggevende van juridische professionals, vraag je je mogelijk ook af:
– hoe maak ik beter contact met cliënten om mijn verhaal uitgelegd te krijgen?
– hoe maak ik medewerkers productiever, assertiever en/of enthousiaster?
– hoe zeg ik nee tegen de steeds veeleisendere cliënten?
– hoe houd ik mezelf staande tussen de andere partners zonder mezelf te verliezen?
– hoe instrueer ik de nieuwe generatie medewerkers op een constructieve manier en stuur ik hen bij zonder dat ze afhaken?
Je wilt het liefste cliënten helpen met jouw expertise en kwalitatief hoogwaardige diensten. Ook wil je daarin je eigen grenzen bewaken. Daarnaast is het in de huidige krappe arbeidsmarkt zaak om de (goede) mensen die bij je werken te boeien en binden aan je kantoor. De sleutel ligt in de praktijk vaak in de manier waarop je je cliënten en je medewerkers benadert en met hen communiceert.
Speciaal voor diegenen die als senior professional leiding geven in legal business, is de opleiding ‘Meesterlijk Contact voor senior legal professionals, werkgevers en leidinggevenden’ ontwikkeld.
‘Gedurende je eigen carrière merk je veelal dat bij bepaalde cliënten een “klik” mist. Het gesprek loopt stroef en de communicatie daarna loopt niet echt lekker. Hoe kundig je ook bent, het lijkt wel alsof je het niet kunt overbrengen. Tijdens je studie leer je natuurlijk heel veel over het recht. En gedurende de jaren wordt je kennis steeds groter. Als notaris of advocaat heb je veel contact met cliënten. Mijn ervaring is echter dat gedurende de beroepsopleiding hier te weinig aandacht aan wordt besteed. Heel even proef je er aan hoe het is om met cliënten contact te hebben en dan word je in het diepe gegooid.
Hoe krijg ik nu écht contact met die cliënt? Dát heb ik geleerd van Tamara. Inzicht krijgen, hoe denkt een cliënt en hoe kan ik daarop inspelen? Hoe krijg ik contact, zodat ik de cliënt mee krijg in het juridische verhaal? Geleerd heb ik nu om dit over te brengen aan de ander. Niets is zo leuk dan dat je een bedankje krijgt voor het fijne duidelijke gesprek, de aandacht en het advies. Niet luisteren maar horen wat gezegd wordt. Dat is belangrijk en heb ik geleerd in de opleiding’. Miranda van den Broek, notaris bij Miranda van den Broek Netwerk Notarissen
De opleiding start op maandag middag 21 maart 2022 met aansluitend diner, overnachting en op 22 maart de hele dag les. Je kunt op 22 februari as een ochtend de sfeer komen proeven en aan de hand van praktische tools ontdekken hoe je een meesterlijk contact bewerkstelligt. Investering proeverij: € 150,- inclusief BTW, lunch én het boek ‘In 10 stappen Meesterlijk Contact’.
Aanmelden via training@meesterlijkcontact.nl.